trötta jag

Vilken långlång dag det har varit. Den första halvtimmen var jag helt ensam på gymmet och resten av tiden var det ju inte direkt smockfullt heller, så de 8 timmarna kändes som en evighet. Mamma var snäll och kom med mat vid 6 rycket iallafall så att jag inte skulle dö av hunger.
Samuel hade varit och shoppat lite saker till barnhörnan som jag fick montera ihop och placera ut, det var ganska kul faktiskt men mest bara för att jag var sysselsatt kanske. Jag hade gjort det så fint och städat från golv till tak och precis när jag är klar så rusar det in monsterbarn som ska riva ner allt och möblera om!
Den ena ungen ville dessutom att jag skulle torka henne när hon hade varit på toa?! no way, där gick gränsen tyckte jag. Jag är inte anställd där för att leka dagisfröken.

När jag skulle gå hem gjorde jag nog något pinsamt. Jag gick upp och släckte på övervåningen ungefär 5 över åtta, alltså fem minuter efter stängning, och så glömde jag kolla om det var någon kvar eller inte, vilket det var! haha. Stackars den killen, helt plötsligt när han står och tränar så blir det kolsvart. Menmen, det var ju faktiskt efter stängning, så lite får han skylla sig själv.

Nu sitter jag i sängen och bara dör, har frossat lite marabou och ska ta en kopp te.
Lillebror vann en sån där stor en på grönan igår så hela kylskåpet är fullt av choklad :)
me like!

Tror att jag ska gå och lägga mig redan nu nästan, imorgon är det ju härliga åhlens som gäller, där jag föresten kanske bara får jobba en arbetsvecka till. Till den 25:e. Skulle egentligen fått svar i fredags med de är lite halvpuckade där så dom kan egentligen komma samma dag och ge svar.
Det är lite nervöst ändå, jag kan snart vara arbetslös? Men samtidigt längtar jag efter att få åka på resa med älsklingen. Åh, jag tror jag ska kolla lite efter finfina resor till Thailand nu innan jag bäddar ner mig.
Puss&godnatt


Kommentarer
Postat av: päls

Om ni ska åka någonstans så åk till Thailand darling, det är så sjukt värt det! Det är ju "bara" flygplanet och hotellet som kostar (iofs dyrt) men väl där kan du leva lyxliv på princip ingenting. Jag rekomenderar! Puss påre! <3

2009-09-21 @ 18:49:38
URL: http://heligabirgitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback