Drottningen av uppstötningar

Regn, kyla och mörker. Tre saker som jag verkligen verkligen inte tycker om. När jag skulle till jobbet imorse spöregnade det, såklart att det gör det typ den enda måndagen Hampus inte har bilen. Som tur var så hade ju duktiga jag köpt mig en fin varm jacka i helgen som skyddade mig både från regn och kyla :).
Men ändå... Det är dagar som denna längtan till Thailand är som störst.
Jag tycker absolut inte om att det börjar bli mörkt så tidigt nu, det känns som om klockan är nio när den egentligen är sju.

Nu sitter jag och värmer mig med lite chokladkaffe innan jag ska ta en varm och skön dusch.
Jag åt en dunderskål med musli, nötter och russin i yoghurt, kanske lite för mycket. Alla dessa dumma uppstötningar, vad gör man åt det? Hampus gnäller alltid på att jag är så äcklig, haha. Men vad ska jag göra, det är inget jag direkt vill få om man säger så... Du får helt enkelt stå ut min älskling, eller så får jag lära mig att inte äta så mycket, hehe. Men det är ju så goooottt!

Påväg hem från sjukgymnasten idag så stod det en liten kina-tant och glodde på mig hur länge som helst och hon såg helt förskräckt ut! Först blev jag sjukt irriterad, vad är kinestantens problem tänkte jag. Men sen började det bara bli obehagligt och jag fick för mig att hon var en sån där vis uråldrig tantilura som såg in i min framtid, att något hemskt skulle hända, haha. Vågar jag åka på kryssningen och till Thailand nu? Den som lever får se... Läskigt.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback